حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/hHmWVdtTFrG-qNuQ_alA3h2xSGR1C2QgRuF6PqLRJmgvdRnNmyYunQ/s/w535/

  • سربازِ گمنام

علی(ع) سخت در راه خدا مبارزه کرد و در انجام دستورات الهی سختکوش و تلاشگر بود، او از نزدیکترین اشخاص به رسول خدا(ص) بود. او سرآمد و سرور اولیای خدا بود.

فاطمیه


حضرت زهرا(س)در بخشی از خطبه فدک از عهد و بقیه الهی که نزد آنها به امانت نهاده شده بود را یادآوری کردند. در ادامه خطبه دوباره خود و پدر بزرگوارشان را معرفی می نمایند. ماجرای عقد اخوت امیرالمومنین علی(ع)  با رسول الله(ص) را یادآور می شوند. و  کمالات علی (ع) در برابر ضعف مردم آن زمان را بازگو می نمایند.

ادامه مطلب را بخوانید   .    .    .    لطفا

  • سربازِ گمنام
http://www.askdin.com/gallery/images/378/3_70296-210322-1396080836.jpg

 

روضه حضرت زهرا(س) از زبان مبارک خودشان

دیلمی می‏گوید: زهرا(س) ماجرای خود را به تفصیل بیان فرموده است. از جمله فرمود:

«... سپس قنفذ را با عمر بن خطاب و خالد بن ولید به خانه ما فرستادند تا پسرعمویم علی را برای بیعت زیانبار خود به سقیفه بنی‏ساعده بیرون برند. علی که مشغول انجام وصیّت رسول خدا(ص)، درباره همسران او، تألیف قرآن و پرداخت هشتاد هزار درهم به سفارش آن حضرت بود، با آنان بیرون نرفت.

پس هیزم زیادی در مقابل در خانه ما جمع کردند و آتش آوردند تا خانه، و ما را به آتش کشند. من پشت در ایستادم و آنان را به خدا و پدرم قسم دادم که دست از ما بردارند و ما را یاری کنند.

عمر، تازیانه را از دست قنفذ - غلام ابوبکر - گرفت و با آن به بازویم زد، چنان که تازیانه همچون بازوبند به دور بازویم حلقه زد. عمر لگدی به در کوبید و آن را به طرف من فشار داد و من که آبستن بودم، به صورت روی زمین افتادم. آتش شعله می‏کشید و صورتم را می‏گداخت. عمر چنان به صورتم سیلی زد که گوشنواره‏ام بر زمین افتاد و درد زایمان به سراغم آمد. پس محسن را کشته بی‏گناه سقط کردم. این است امّتی که می‏خواهد بر من نماز بخواند؟! در حالی که خدا و رسول از آنان بیزاری جسته‏اند. من نیز از آنان برائت می‏جویم».

بحار الانوار، ج 30، ص 348 - 350، به نقل از ارشاد القلوب دیلمی.


عشق یعنی دل سپردن در الست
از می وصل الهی مستِ مست


عشق یعنی ذکر ناموس خدا
یا علی گفتن به زیر دست و پا

عشق یعنی جلوه صبر خدا
شرم ایوب نبی از مرتضی

عشق بر دلداده فرمان می‌دهد
عاشق جان داده را جان می‌دهد

عشق باعث شد که دل سامان گرفت
پشت درب خانه زهرا جان گرفت


عشق یعنی انقلاب فاطمه
از کبودی چشم ناز فاطمه

عشق یعنی عشق ناب فاطمه
بیت الاحزان خراب فاطمه


  • سربازِ گمنام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب بانو سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای خواهر گرامی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شبِ گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران در سن ۸۹ سالگی درگذشت

  • سربازِ گمنام