حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: دست یابی به استقلال اقتصادی تنها با استفاده از توان و تولیدات داخلی و البته بکارگیری نیروهای جوان، مبتکر و خلاق محقق می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین "محمدرضا تویسرکانی" بااشاره به نامگذاری امسال با عنوان "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" اظهار داشت: مردم باید از این مساله آگاه باشند که رهبر معظم انقلاب، اقتصاد را بزرگترین چالش در موضوعات داخلی و بین المللی می‌دانند.

 وی با بیان اینکه  در شرایط کنونی بزرگترین چالش ما به هیچ وجه مساله نظامی نیست، افزود: ما در مسایل نظامی آنقدر پیشرفت کرده ایم که تبدیل به یکی از بزرگترین قدرت‌ها در سطح منطقه و خاورمیانه شده ایم که مصداق بارز آن سخنان مقام معظم رهبری در نوروز امسال بود که فرمودند: "اگر اسرائیل به ایران حمله کند، "تل‌آویو" و"حیفا" را با خاک یکسان می کنیم."

 وی ادامه داد: همچنین در شرایط فعلی مسایل سیاسی یا فرهنگی اگرچه مهم هستند اما چندان برای ما چالش ساز نیستند.

 وی با بیان اینکه ایران از جنبه های سیاسی، هیچ گونه وابستگی به دیگر کشورهای دنیا ندارد، تاکید کرد: ما در حوزه سیاسی از هیچ کشوری خط و مشی نمی‌گیریم و براساس تشخیص خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه البته در زمان رژیم منحوس پهلوی خلاف شرایط یاد شده حاکم بود، گفت: در آن زمان، ما از لحاظ سیاسی به دیگر کشورها وابسته بودیم اما در شرایط فعلی، حتی وابستگی نظامی هم نداریم و از این جنبه دارای استقلال کامل هستیم.

 تویسرکانی در ادامه با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی مدعی آن است که ایجاد عدالت و رفاه باید برای همه مردم فراهم شود افزود: متاسفانه در حوزه اقتصاد به کشورهای دیگر وابستگی داریم و این مساله باعث شده تا دشمن از این طریق به فکر تحریم ایران افتاده و شرایط ناشی از اجرای تحریم را بر ما اعمال کند.

 نماینده مقام معظم رهبری در سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مهمترین هدف از نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب، دست یابی به استقلال اقتصادی در کشور است، گفت: ایشان با تدبیر حکیمانه خود و تاکید بر ترویج فرهنگ استقلال اقتصادی در جامعه بر این موضوع متذکر شدند که ما باید با اتخاذ راه ها و برنامه های کاربردی به دنبال خودکفایی و تامین نیازهای اولیه در داخل کشور باشیم و اقتصاد را بدون اتکا به نفت و حتی کاهش این وابستگی به صفر تقویت کنیم.

 وی همچنین یادآور شد: مردم باید بدانند که تحقق حماسه اقتصادی در جامعه، بدون خلق یک حماسه ملی به هیچ وجه امکانپذیر نخواهد بود.

 وی با بیان اینکه حماسه دارای بار معنایی جهادی، ارزشی و فرهنگی است، افزود: این مساله در حال حاضر یک موضوع ملی و ارزشی به شمار می رود و تلاش ها در این راستا نباید تلاش عادی و معمولی باشد، بنابراین همه تلاش ها در راستای نیل به اهداف مورد نظر باید جهادگونه و همراه با خلاقیت و ابتکار باشد.

  وی گفت: سالی که پیش رو داریم ، سال تعیین سرنوشت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی در حوزه های اقتصادی و سیاسی خواهد بود و انتخابات ریاست جمهوری آینده  نیز در این امر موثر خواهد بود.

 تویسرکانی افزود: اینکه چه فردی و با چه افکار، ایده و برنامه ای می خواهد رییس جمهور شود و سکان هدایت کشور را بر عهده گیرد و به پیشرفت عدالت در نظام کمک کند، در تبیین شعار امسال بسیار مهم است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش موثر بسیج کارگری در تحقق شعار امسال افزود: اگر قرار باشد حماسه‌ای در کشور خلق شود، بسیجیان بیشتر از بقیه می توانند نقش و حضوری پررنگ در این مساله داشته باشند.

 وی با بیان اینکه بسیجیان دلبسته این نظام هستند، ادامه داد: بسیجیان  می توانند به درستی میدان داری کرده، خط را شکسته و به نحو مطلوبی حماسه مورد انتظار مقام معظم رهبری و مردم را به وجود آوردند.

 وی با اشاره به توانمندی و قدرت ابتکار و خلاقیت کارگران بسیجی گفت: بسیجیان، افرادی هستند که از دل و جان خود برای مردم فداکاری می‌کنند و بسیج کارگری در برنامه ریزی و عملیات برای رسیدن به حماسه اقتصادی با استفاده از نیروهای جوان می تواند بهترین و مهمترین نقش را در این زمینه ایفا کند.

  • سربازِ گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی