حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

به گزارش حوزه 01 عاشورا نقل از  خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه شنبه با حضور در برنامه "نگاه یک" ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشتن سالروز ورود امام به میهن اظهار داشت: خداوند اما را مثل خورشیدی بر سر ملت ایران در اوج تیرگی‌ها طلوع بخشیدند و نقطه آغازی برای عزت و سربلندی و بازیابی هویت اسلامی و بین‌المللی کشور ایران را فراهم کردند. 

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه علت تخاصم‌ها و مخالفتَ‌ها با انقلاب اسلامی پس از 22 بهمن 57 چه بوده است گفت: انقلاب اسلامی در دوره‌ای اتفاف افتاد که آن دوره را دوره جنگ سرد می‌نامند والگوی آن دوره الگوی هسته‌پیرامون بوده است. آمریکا ایران را در منطقه خاورمیانه سدی در برابر کمونیز می‌دانست و ایران را به همراه عربستان دو ستون قدرت خود در منطقه می‌دانستند بنابراین نقش ایران در شکست سیاست‌ها و استراتژی‌ها آمریکا منحصر به فرد و تعیین کننده بود. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب توازن موازنه قدرت را در سطح منطقه و جهان تغییر داد، اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی آمریکا دچار شوک جدی شد. لذا آمریکا به رفتارهای سرسختانه و جدی علیه انقلاب اسلامی از آن زمان تا به امروز دست زد. 

سردار سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی منطق جدیدی را در عرصه بین‌الملل وارد کرد و عنصری را برای بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان تبدیل کرد. انقلاب اسلامی بدون تکیه بر شرق و غرب به دنبال زنده کردن هویت از دست رفته خود در نظام طاغوت و بیدار کردن ارزشهای ملی و اسلامی بود. 

وی با بیان اینکه نگرانی آمریکا از انقلاب اسلامی به دلیل تکرار پذیر بودن آن است گفت: آمریکا نگران تکرار مدلی که انقلاب اسلامی به وجود آورده بود، بود مدلی که در سایر کشورهای اسلامی نیز رخ داد. مدلی که حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان و یک آزادی موفق و عزتمند برای مسلمانان از اسارت را ارائه می‌داد. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: اگر اتحاد بین مسلمانان جهان به یکدیگر پیوند بخورد قدرتی تولید می‌شود که قادر است فضای تنفسی سیاسی غرب و بخصوص آمریکا را آنقدر تنگ کنند که حتی برای رژیمی صهیونیستی که به عنوان سرپل امنیتی، سیاسی و اقتصادی آمریکا محسوب می‌شود هیچ فضایی را برای تنفس باقی نگذارد و به این دلایل خصومت‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ادامه دارد.

سردار سلامی در خصوص تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران نیز گفت: یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه وقتی یک نبرد دیپلماتیک در جریان است هر طرف که دارای منطق سیاسی و اقتدار دیپلماتیک باشد هرگز به سمت ادبیات نظامی و یا تهدید‌آمیز نمی‌رود. 

به گفته وی آمریکایی‌ها در دو موضوع در نبرد دیپلماتیک دچار ضعف هستند یکی در منطق سیاسی و دومی  در اقتدار دیپلماتیک. آمریکایی‌ها فاقد اقتدار دیپلماتیک هستند و آنها وقتی فاقد این مولفه‌ها باشند به دنبال قدرت نظامی و اعمال نفوذ مطلوبیت‌های خود از طریق زبان تهدید آمیز نسبت به طرف مقابل می‌روند. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه وقتی آمریکا با سرسختی و مقاومت سیاسی ما روبرو شوند چاره‌ای جز رجوع به ابزارهای نظامی و ادبیات تهدید‌امیز ندارند گفت:‌اساسا آمریکایی‌‌ها در روابط بین‌الملل فاقد منطق سیاسی هستند. ما با آنکه دارای قدرت نظامی فوق‌العاده، ویرانگر، مخرب و تهاجمی هستیم و می‌توانیم منافع قدرت‌ها را در هر سطح دلخواه را به خطر بیندازیم اما هرگز از قدرت نظامی در روابط دیپلماتیک سخن نمی‌‌گوییم. 

سردار سلامی افزود: استفاده  و تمایل به رویکرد نظامی نشان دهنده ضعف آمریکایی‌ها در دیپلماسی است آنها دچار اشتباه در ادراک هستند تاریخ سرشار از اشتباه آمریکایی‌ها در ادراک است. 

وی با بیان اینکه آمریکا‌یی‌ها از تاریخ نزدیک عبرت لازم را بگیرند گفت: استفاده از ادبیات نظامی در فاز اول یک عملیات روانی است. در واقع آنها در برابر مقاومت ملت ایران دچار جهل استراتژیک هستند و فهم دقیقی از عناصر قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران استفاده از عبارت گزینه نظامی روی میز را ناشی از فقدان یک دانش تاریخی نزد مقامات سیاسی آمریکا دانست و گفت: شرایط استراتژیک برای اعمال قدرت نظامی از سوی آمریکایی‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان فعلا وجود ندارد. 

سردار سلامی در ادامه با طرح پرسش‌هایی از قبیل آیا آنها می‌توانند دامنه‌های یک جنگ گسترده را با جمهوری اسلامی ایران مهار کنند؟ آیا می‌توانند منافع حیاتی خود را در منطقه در مقابل تهاجم‌های پایان‌ناپذیر ایران حفظ کنند؟ آیا می‌توانند  امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کنند؟ اظهار داشت:  همانگونه که اعلام کردم توسعه قدرت دفاعی و نظامی به شکلی توسعه یافته که نه تنها می‌توانند منافع حیاتی کشورمان را حفظ کند بلکه منافع حیاتی دشمن را در منطقه با هر سطحی به خطر بیندازند.

به گفته وی آمریکایی‌ها می‌توانند از گزینه روی میز خود استفاده کنند اما باید مسئولیت پیامدهای ویرانگر آن را هم بپذیرند.

وی در خصوص اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: اشراف و تسلط اطلاعاتی پیش‌نیاز اساسی برای طرح‌های دقیق دفاعی و نظامی است ما مجبور بودیم که اشراف اطلاعاتی‌مان را در مقیاس‌های استراتژیک به گونه‌ای توسعه دهیم که قادر باشیم تمامی تحولات سیاسی و نظامی دشمن را شناسایی کنیم. ما مجبور بودیم به دنیا ذهن راهبردی دشمنان نفوذ کنیم. 

سردار سلامی تاکید کرد: ما اشراف کامل اطلاعات بر ممکنات، محتمل‌ها، راهبردها و عملیات‌های دشمنان داریم و رصد اطلاعاتی ما با ابزارهای اطلاعاتی پیشرفته به روز می‌شوند. 

وی ادامه داد: هر کس که بخواهد با زبان تهدید و یا تحقیر با ملت ما صحبت کند هیچ مرز جغرافیایی برای به خطر انداختن او نمی‌شناسیم و دامنه‌های برخورد را به هیچ مرزی محدود نمی‌کنیم و از بیان آن نیز نگران نیستیم چون توانایی آن را داریم.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: ما ستون‌های محکمی برای سیاست خارجی ساختیم آن هم با مقیاس‌های جهانی. قدرت ما در عمل بسیار بیش از توانایی تصور ذهن است و مردان هسته‌ای ما باید بدانند در مقابل قدرت‌ها و دشمنانی نشسته‌اند که دارای ضعف‌های بزرگی هستند و ما از آنها هیچ نگران نیستیم. 

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما از تیم مذاکره‌کننده اقتدار، استحکام، تعقیب منافع ملی و انقلابی و اسلامی‌مان را طلب می‌کنیم و این را من به عنوان یک فرد کوچک ایرانی می‌گویم نه یک مسئول نظامی. 

سردار سلامی با بیان اینکه ما موفق‌ شده‌ایم نقاطی که ممکن است برای آمریکا شوک ایجاد کند را شناسایی کرده‌ایم، گفت: ما براساس این تصور که آنها علیه ما اقدام نظامی  می‌کنند آماده هستیم.اینکه آنها علیه ما عملیات نظامی انجام می‌دهند، یک فرض قطعی است ولی ما زمانی به مذاکره روی آوردیم که قدرت نظامی ما اثبات شده است البته دامنه‌های قدرت نظامی ما جزو اسرار نظام بوده اما نیاز است تا بخشی از آن گفته شود تا جهالت استراتژیک دشمن را رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام مبادی عملیات دشمن در منطقه در هر سطح دلخواهی و در هر موقعیتی با هر حجم دلخواهی زیر آتش‌های ما است ، گفت: ما دید و اشراف لحظه‌ای داریم و منافع دشمن کاملا آشکار است و ما همه ان را شناسایی کرده و تعقیب می‌کنیم و کاملا بر منافع حیاتب آنها مسلط هستیم.

سردار سلامی به دگیر مولفه‌های قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: موشک‌های بالستیک، قدرت پدافندی توانمندی‌های دریایی،‌در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برند؛ پهپادهای ما علاوه بر عملیات‌های شناسایی می‌توانند عملیات تهاجمی انجام داده و مثل یک موشک کروز عمل کنند. هزاران گردان روی زمین وجود دارد که از استقلال و تمامیت ارزی ما به شکلی رویایی دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید خوش‌رفتاری مقام‌های سیاسی ما آمریکایی‌ها را به اشتباه بی‌اندازد چراکه خوش‌رفتاری در خلق و خوی ایرانی‌هاست، گفت: پشت این خوش‌خلقی خاطره تلخ از آمریکایی وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز دنیا به قدرت ایران پی برده است؛ امروز حل هیچ معادله‌ای در منطقه و حتی د رعرصه بین‌المللی بدون حضور موثر ایران امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل هیچ‌گاخه د رانزوای سیاسی قرار نگرفته‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین روحیه سربازان ایران اسلامی در سرتاسر کشور را بسیار خوب توئصیف کرد و گفت: دشمن به ئنبال راه‌های نفوذ به هرشکل ممکن از هرطریقی از فتنه تا توطئه‌های کوچک است اما با این وجود، ایران با ساختار اطلاعاتی منسجم و روحیه‌ای سرشار دارای محیطی امن است و از واقعه تاسوعای 3 سال پیش تاکنون، 11 تلاش انتحاری انجام گرفت که همه آنها در نطفه خفه شده‌اند.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش در خصوص آخرین وضعیت ارکیو 170 ایرانی نیز اظهار دشات: کار معکوس و بهینه‌سازی آن ادامه دارد و به نقاط خوبی رسیده‌ایم؛   زمان  مشخصی برای رونمایی ازآن را نمی‌توان اعلام کرداما بچه‌ها در تلاش هستند به سرعت کار ساخت آن را به پایان برسانند.البته آرکیو 170 نیاز فوری ما نیست.

انتهای پیام/

  • سربازِ گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی