حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

حوزه مقاومت بسیج عاشورا شهرستان بهشهر

بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع عملیات روانی

 حقیقت و اهمیت عملیات روانی

:: من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم اول: جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم: مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی. دشمنی های استکبار با ملت ما در این سه قلم عمده خلاصه می شود. البته اینها را باید دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ها و شخصیت های سیاسی بیشتر برای مردم توضیح بدهند. من اجمالاً سرفصل و خلاصه ای از مطالب را به شما عرض می کنم

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (۱/۱/۱۳۸۶)

:: ما با یک تهاجم و جنگ حقیقی و سازمان یافته مواجه هستیم که از راه های مختلف و بسیار هنرمندانه به اجرا گذاشته شده است و کسانی که نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگی خواهند شد و نشانه های بارز و بی شماری را در این زمینه مشاهده خواهند کرد، بنابراین کار فرهنگی در ایران اسلامی مسأله ای است که نمی توان لحظه ای از آن غفلت کرد.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی

:: همه جنگ، داخل جبهه ها نیست، بسیاری از مسائل جنگ، داخل خانه هاست؛ در راه‏هاست؛ داخل دل هاست؛ در مجموعه های تصمیم گیری است؛ در مجامع بین المللی است.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدیران و هنرمندان دفاع مقدس (۶/۷/۱۳۷۹)

:: مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران عملاً در استمرار جنگ روانی با نظام و ملت ایران، معنا پیدا می کند و جنگ روانی هم نیاز به بهانه دارد.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای خبرگان رهبری (۱۸/۱۲/۱۳۸۴)

:: فشارهای آنها نتوانسته است ملت ایران را تضعیف کند یا به عقب نشینی وادار کند؛ نه تحریم اقتصادی شان، نه تهدی نظامی شان، نه فشار سیاسی شان، نه جنگ روانی شان. امروز ما از پانزده سال قبل، از بیست سال قبل، از بیست و هفت سال قبل، بسیار قوی تر هستیم؛ این نشان دهنده ی این است که دشمن در دشمنی با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ناکام مانده است؛ اما این دشمنی هست.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (۱/۱/۱۳۸۶)

 راهبردهای ایران در مقابله با عملیات روانی

:: دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند و این کار را بسیار دقیق انجام می دهند و اکنون فرهنگ اسلام ناب که انقلاب اسلامی براساس آن بنیان نهاده شده است، دقیقاً هدف تهاجم دشمنان اسلام قراردارد بنابراین برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید و با توسل به ابزار و نیروی فرهنگی، تهاجم دشمن را علاج و تأثیر آن را خنثی کند.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده های معظم شهدا، مفقودان، جانبازان و آزادگان استان خوزستان (۱۸/۱۲/۱۳۷۵)

:: یک سخن قوی، محتوای متقن و بیان نافذ به مخاطب مستلزم استفاده از شیوه های هنری، تسلط بر مخاطب روحی و روانی و بهره گرفتن از شرایط زمان و مکان است. شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در علما، روحانیون، فضلا و طلاب حوزه علمیه اهواز (۱۸/۱۲/۱۳۷۵)

:: «تهدید» یکی از کارهای دشمن است؛ یکی از شیوه های دشمن، تهدید کردن است. ممکن است در یک مواردی تهدید خود را عمل هم کند، اما آن ملتی در این میدان کشمکش خواهد توانست عظمت، عزت، هویت و منافع خود را حفظ کند که عقب نشینی نکند و بایستند. این استقامت «فما استقاموا لکم فاستقیموا لهم» تا وقتی که دشمن در مقابل شماست و علیه شما ابزارهای تهدید و تخویف خود را مطرح می کند، باید ایستادگی کنید.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عمومی بسیجی

 دشمن شناسی در عملیات روانی

:: دشمنانی وجود دارند که دین و استقلال ما و حتی ارزش های ملی و غیردینی ما را با ابزارهای فرهنگی و تبلیغی مانند فیلم، سینما، خبرسازی و جریان سازی های جهانی مورد تهاجم قرار داده اند و برای سست کردن پایه های آن ها تلاش می کنند، بنابراین سازندگی کشور بدون توجه به این مهم کار حکیمانه و عاقلانه ای نیست.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی

:: امروز دشمن ملت ایران در درجه اول آمریکا و صهیونیست ها هستند؛ البته انگلیس هم آتش بیار معرکه است. در مقابل منافع ملت ایران، آنها قرار دارند؛ اما اسمش را می گذارند اجماع جهانی

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عمومی با بسیجیان

 هدف از عملیات روانی

:: جنگ روانی یعنی چه؟ هدف جنگ روانی، مرعوب کردن است. کی را می خواهند مرعوب کنند؟ ملت که مرعوب نمی شود، توده ی عظیم مردم که مرعوب نمی شوند. چه کسی را می خواهند مرعوب کنند؟ مسئولان را، شخصیت های سیاسی را، به قول معروف خود ما نخبگان را؛ اینها را می خواهند مرعوب کنند. کسانی که قابل تطمیعند، آنها را می‏خواهند تطمیع کنند، اراده ی عمومی را می خواهند تضعیف کنند؛ درک مردم از واقعیت های جامعه ی خودشان را می خواهند تغییر دهند؛ هدف جنگ روانی این است.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دردیدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (۱/۱/۱۳۸۶)

:: هدف از عملیات روانی دشمن، تضعیف روحیه ملت ایران و نشانه ای از استیصال دولتمردان آمریکایی است، تهدید و ترساندن شیوه قدیمی و همیشگی سلطه گران برای تضعیف اراده و عزم ملت ها و چپاول منابع کشورها بوده است.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به تهدیدات رسانه ای آمریکا برضد ایران (۱۱/۱۱/۱۳۸۵)

:: همیشه دشمنان بیرونی ملت ایران سعی کرده اند این میکروب ها را در درون جامعه ی ایرانی رسوخ دهند: «شما نمی توانید»، «شما قادر نیستید»، «آینده تان تاریک است»، «افقتان تیره است»، «بیچاره شدید»، «پدرتان درآمد». سعی این بوده است که ملت ما را ناامید، کسل، بی اعتماد به نفس، تنبل و چشم به دست بیگانه بار بیاورند، اینها دشمنان درونی است. در طول سال های قبل از بروز حرکت اسلامی در کشور ما، بلای عمده ملت ما اینها بود.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (۱/۱/۱۳۸۶)

:: یک سخن قوی، محتوای متقن و بیان نافذ به مخاطب مستلزم استفاده از شیوه های هنری، تسلط بر مخاطب، روحی و روانی و بهره گرفتن از شرایط زمان و مکان است. شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار علما، روحانیون، فضلا و طلاب حوزه علمیه اهواز (۱۸/۱۲/۱۳۷۵)

:: البته بدخواهانی هم هستند که سخن درش و نرم و همه نوع سختی دارند و از شایعه پراکنی و جنگ روانی و دروغ بستن به این و آن واهمه ندارند و انسان ممکن است در دلش از آنها برنجد؛ اما کسی که می دانید قصد عناد و دشمنی ندارند، ولو با لحن درشتی هم حرف می زند، از او نباید واقعاً برنجید.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیئت دولت (۱۷/۷/۱۳۸۴)

:: دشمن تهدید می کند، وعید و وعده می دهد، دائم عظمت خود را به رخ جامعه ی اسلامی و پیشرو می کشد با زبان زور صحبت می کند و احیاناً زبان زور را با برخی شیرینی های وعده های فریبنده در هم می آمیزد تا اینکه دل ها را گمراه کند. استقامت کردن در مقابل فریب ها و تهدیدهای دشمن، هنر بزرگی است که اگر یک ملت این هنر را داشته باشد، آن وقت به قله می رسد؛ به جایی که دیگر دشمن فایده ای در تهدید نمی بیند و مجبور است با او بسازد و یا در مقابل او تسلیم شود.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عمومی با بسیجیان

:: برخی اظهارنظرها را در خصوص فاصله گرفتن جوانان از دین را ناشی از جنگ روانی دانستند و تأکید کردند: برخلاف این توهمات، جوانان تشنه حقایق دین هستند و باید آنان را با معارف صحیح دینی سیراب کرد.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از روحانیون و مبلغان (۵/۱۱/۱۳۸۴)

:: یک بخش از جنگ روانی دشمن، دامن زدن به اختلافات است. در داخل کشور ما اختلافات قومی، اختلافات مذهبیشیعه و سنی اختلافات جناحی، اختلافات صنفی و رقابت های صنفی را ترویج و تبلیغ می کنند. در داخل، مزدوران و ایادی ای هم دارند که مقاصد آنها را در اینجا به شکل های گوناگون عمل می کنند. اینها شایعه پراکنی می‏کنند.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (۱/۱/۱۳۸۶)

:: جنگ روانی اینها این است: اولاً بین ملت ایران اختلاف بیندازند، ثانیاً بین ملت ایران و ملت های دیگر مسلمان اختلاف بیندازند. سیاست آمریکا این بوده است که همسایه های ما را در خلیج فارس از نظام جمهوری اسلامی بترسانند.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (۱/۱/۱۳۸۶)

:: شکی نیست که امروز امواج تبلیغاتی پیچیده و درهم تنیده ی عالم، علیه اسلام متمرکز شده است.

از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولین و کارگزاران نظام به مناسبت عید سعید مبعث (۲۳/۷/۱۳۸۰)

  • سربازِ گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی